söndag 2 december 2012

Förkylning nummer....

Jag har tappat räkningen på antalet förkylningar som Anton och Ellen haft sen dom föddes... Vendela var inte förkyld eller sjuk innan hon började på dagis! Men dom här små har varit det många gånger redan och är det nu igen. Dessutom har jag varit med båda på sjukhuset i omgångar då dom mått dåligt. Först Ellen som hade feber i flera dagar och verkade ha väldigt ont i halsen, men allt var bra med henne så vi fick åka hem igen. Sen fick Anton feber och natten till i tisdags vaknade jag av att han knappt kunde andas!!!! Väckte M och började få smått panik, Anton kokar och väser som jag vet inte vad när han försökte andas... Ringer 1177 där jag får vänta i 30 minuter innan jag kommer fram, hann tänka några gånger att jag nog ringer 112 istället! Men fick tillslut rådet ge alvedon, låta honom halvsitta och svalt i sovrummet. Så vi bäddade på golvet i Vendelas rum, öppnade fönstret och så sov vi där han och jag. Det lättade ganska snart och han sov relativt lugnt, men inte jag... På morgonen ringde jag mormor som jobbat natten och bad henne följa med till doktorn. Då jag på söndagen fått veta av doktorn Ellen träffade att man kunde åka till Barnmottagningen på sjukhuset utan tid så gjorde vi det... Detta stämde såklart inte, men vi hade tur och fick en tid ändå!! Så i väntan på den blev det lite frukost på mormors jobb och sen tillbaka. Där fick han mätas och vägas, sen träffa doktorn som frågade många frågor. Lyssnade på honom och vi fick ta prover; Crp, temp, halsprov och puls/syremättnad. Crp o temp var lite höga men inget som tydde på annat än virus. Så vi fick åka hem igen... Men nu är han bättre och bara snoret kvar som rinner som öppna kranar!! 

Som om jag inte var slut nog av att ha sovit några få timmar på flera nätter så blev jag själv sjuk i veckan... Halsont, hosta, feber och ont i kroppen... Tur jag har en underbar make som hela förra veckan tog storasyster till dagis på morgnarna!! Kom hem tidigare på eftermiddagarna och var hemma en dag då jag var som sämst. Men nu mår jag bra igen, lite hosta kvar bara! Orkade julpynta lite igår och idag, samt städa vilket var välbehövligt. Idag fick Vendela åka till mormor och sover kvar till imorgon. Hon ringde på eftermiddagen och berättade dom varit på Torekällberget och åkt häst&vagn!!! Det var jättekul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar