torsdag 22 november 2012

Begagnat...

Jag köper ju mycket kläder begagnat och säljer även barnens urvuxna kläder. Dels för att spara pengar men också för att kläder slits inte så mycket när man bara använder några veckor eller månader. Sen är det ju en fördel för miljö att köpa begagnat, sen är de ju redan tvättade så ev gifter har försvunnit förhoppningsvis. 

Finns många sätt att köpa begagnat på; tex Barnbasarer, Second hand butiker, Tradera, Facebookgrupper eller Blocket. På Facebook finns det många olika sk grupper där det säljs barnkläder. Det finns specifika grupper för tex Polarn O. Pyret kläder, Danska barnkläder och även en för Tvilling/trilling kläder. Det finns också många lokala säljgrupper som tex Järna Barnkläder/saker mfl. Ibland gör man fynd och ibland gör man det inte... Det är lite olika och ibland ligger priserna högt, gäller väl särskild märkeskläder. 

Idag skulle jag åka till Järna för att köpa lite kläder till Vendela. Hade svarat på en annons på FB där en ville sälja en klänning samt mjukisar med Hello Kitty, för detta ville hon ha 20kr. Hon frågade om jag behövde ngt mer och det behövs ju alltid så hon skulle ta fram det hon hade. När jag kom dit hade hon plockat ihop en kasse med kläder som jag gick igenom och insåg allt var intressant... Mestadels var det kläder från Polarn O. Pyret i mycket fint skick! Så för dessa nästan 30 plaggen gav jag TVÅ HUNDRA KRONOR!! Det är vad jag kallar FYND!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar