onsdag 13 juni 2012

Barnvagn....

Alltså vad är det egentligen som gör att man alltid vill ha en annan barnvagn än just den man har??? Med dottern lyckades jag hålla mig till två... En när hon var pytte och låg i liggdel, sen blev det en när hon kunde sitta! Nu har jag TVÅ till tvillingarna, iof är dom två men behöver ju bara en vagn eftersom det så fiffigt finns vagnar som man kan klämma ned två raringar i... 

Vi har en Bozz tvillingvagn och en Emmaljunga vagn. Båda är bra, men på olika vis! Bozzen är lättkörd, en varukorg som sväljer allt du kan tänka dig (alltså är den alltid full av saker man inte behöver, men även de sakerna som man trodde man tappat bort (som mina "fina" solglasögon)), sittdelar som man kan vända hur man vill (eller antingen mot sig eller så dom har nosen i färdriktningen)... Emmaljungan är smidig, behöver inte fälla ihop den när jag har den i bilen, man vänder enkelt riktning på barnen genom att vända handtaget, inbyggd myggnät i suffletten, sufflett som går fälla så solen inte kommer åt dom små grynen och höj-sänkbart handtag...  

Men trots att dom båda är bra på sina olika vis är jag nog benägen säga jag är sugen på ytterligare en vagn... Vilken är det då, tänker ni? Jo, det är en BabyJogger City Mini Double (alt den som heter detsamma GT)! Vore jag rik skulle jag ta en BabyJogger City Select, men det är jag inte ännu.... Varför vill jag då ha denna? Jo, den verkar supersmidig!! Fälls enkelt ihop, bra med utrymme, fullt liggläge, lätt ta med, rejäla suffletter... Sen om jag kommer bli nöjd med den när jag väl äger en det återstår att se... När jag väl äger en lovar jag återkomma i den frågan!!

1 kommentar: