torsdag 6 september 2012

Mina små kottar....

Anton och Ellen växer så det knakar och lär sig så mycket nytt att jag hinner inte med!!! Numera kan man säga att dom båda kryper, inte fort men dom kommer framåt. Ellen lite före sin bror... Dom sitter bra båda två, Anton kanske lite mer yvig än sin syster och faller minst ett gäng gånger varje dag!! Trots att jag försöker hinna med så är det inte lätt eftersom dom sätter sig själva och jag har bara två armar. Lägger jag en kudde bakom Anton så tar han gärna den och leker med vilket 9 av 10 ggr leder till att han ramlar!!!

Dom små äter också jättebra, gillar det mesta som vi prövar med några få undantag... Tex vägrar båda äta burkmat om den inte innehåller gröt eller fruktpure!! Så jag lagar mesta maten själv och har även börjat göra egen gröt till morgonen. Enklast och billigast!! För med lite planering så tar det inte lång tid laga varken mat eller gröt... Har jag inte hunnit laga mat så kör vi "snabbmat" dvs några frysta grönsaker så som ärtor, majs eller broccoli. Bara hälla upp, värma i micron och sen mixa i tallriken!!! 

Bjuder på några bilder...

Ellen meddelar att ärtpure funkar lika bra äta som att använda som ansiktsmask...

Anton meddelar att haklappen skall sitta såhär, då rinner nämligen maten tillbaka i munnen istället för att fastna där nere i "fickan"...

Lekparkshäng är bästa nöjet, finns massa titta på och smaka på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar