tisdag 31 juli 2012

Småland...

Att packa till 3 barn och 2 vuxna är tålamodsprövande... Särskild om man som jag, liksom gör typ allt annat för att slippa!! Så därför får man skylla sig själv när man kvällen innan i lite lätt panik packar... Men jag fick ned allt och kanske en lite till!!! 


Här är vår packning när vi släpat upp allt hos svägerskan... Hon funderade nog på om vi tänkte stanna mer än två nätter?!

Nåja, tillslut var vi färdiga och kunde bege oss!! Första stoppet blev hos min kusin M och hennes familj. Dom har en dotter som är två månader yngre än Anton och Ellen. Men absolut inte så mycket mindre och ett riktigt charmtroll!! Där bodde vi två nätter och spenderade hela fredagen med alla mina kusiner på pappas sida, samt min storasyster med familj. Är ganska otroligt att vi lyckats med kusinträff två år i rad, även om min syster saknades förra året!! Sen har det tillkommit 4 sysslingar sen dess, alla födda mellan januari och april i år. Så totalt finns det 17 sysslingar och jag gissar det kan bli flera... Kusinträffen bestod i trevligt umgänge, busiga barn, god mat, många skratt och såklart kära återseenden!!


Nästan framme i Gripenberg och vädret är underbart!!!


Underbart mysa på en filt i underbart sommarväder!!


Två som mös i bara blöjor!!


Dukat till fest...


Klackarna i taket...


God mat med usla bestick... ;-)


Så här trött blir man efter en hel dags lekande...


Anton och hans kusin Simon... Dom kommer med all säkerhet hitta på mycket bus i framtiden!!

Sen styrde vi bilen mot Jönköping och svägerskan med familj. Och som vanligt levererade Jönköping regn... Undra om det någonsin är fint där för varje gång vi kommer så regnar det!! Alltså blir det inget besök i Stadsparken... Utan ett besök på det blå/gula varuhuset, gissa vilket?! Men bara småsaker blir inköpta för i bilen finns inte plats för något mera!


När vi närmar oss Jönköping då kommer såklart det obligatoriska regnet... Med åska denna gång!!! Så är det alltid när vi åker dit!!


En underbar semester har vi haft!!! En trött familj lämnar Jönköping och Småland för denna gång. Fyra av fem sover gott i bilen tills det blir lunchpaus i Nyköping och på Max. Där jag och Vendela i kön stöter på ett tvillingpar som är fem månader! Mamman och jag utbyter några fraser, bland annat konstaterar vi båda att man inte får tycka det är jobbigt att folk tittar för med tvillingar så tittar folk... Jag tycker oftast det är kul och gillar när folk kommer fram, pratar en stund och beundrar mina guldklimpar!!!

PS Elin nu kommer inlägget du väntat på!!! :-)

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig trip till Småland ni haft. Vi har funderat på kusinträff på makens sida men ingen har haft ork nog att dra ihop något ännu. Vad gäller tittandet så tittar folk på trip, trap med trull i vagnen också... Inte så mycket att göra åt (utom att hoppas att barnen sköter sig någelunda då förstås). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det där med att sköta sig funkar ibland något sämre... Som idag när vi skulle handla mat!! Tvillingarna skrek mest hela tiden och storasyster bröt ihop totalt då hon inte fick en egen liten kundvagn köra... Då jag som den snälla mamman jag är helt sonika påbörjade min handling och hon står kvar några meter bort skrikandes noterar att två andra frågar henne om hon tappat bort sina föräldrar! Varpå jag snabbt säger Nej, hon är bara arg... Och fortsätter plocka potatis... Avtrubbad, eller?? Men tillslut lugnade sig alla, Vendela då hon fick köra stora vagnen, Anton som fick sitta i den (fastsurrad med en filt) och Ellen i pappas famn! Note to nästa gång, GLÖM INTE ERGOSARNA!!!!!

      Radera
  2. Hihi, yey!! Jag måste ju hålla koll på dig! Ni verkar ju ha full rulle med roadtrips, kusinträffar och barnmys :) Vilken underbar bild på busbollarna i blöjor på filten!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Full rulle minst sagt!! Och nu gick luften ur oss... Dom njöt av att slippa kläder den dagen, var tokvarmt och vi pustade i skuggan av partytältet!!

      Radera