måndag 6 augusti 2012

Drinkar och barnmat...

Men inte samtidigt såklart...

I fredags bjöd min finaste vän A in till en Sista semester drink!! Precis vad en trött småbarnsmamma behöver!! Lite piff, en prickig väska med lite god dricka och sen gav jag mig av på äventyr... För jag fick åka buss dit, ni vet sånt som jag mycket sällan gör!! Väl framme bjöds på goda drinkar, gott tilltugg och massa babbel!!! Tack fina du för en toppenkväll och även ni andra som var med!!!

Idag började M jobba igen efter sex veckors ledighet... Så även dags för storasyster gå till dagis och jag vara själv med dom små! Blir nog några dagar för att vänja in oss, då dom nu äter mera mat så blir rutinerna lite andra än innan ledigheten. Dagen idag funkade ganska bra om man bortser från att det varit en svettig dag då det varit kvavt... Men vi har hållit oss på altanen nästan hela dagen!!


Jag bestämde mig tidigt för att laga egen mat till dom små så mycket som möjligt. Så idag var det dags för lite storkok... Nja, så stort kanske det inte blev men ett blomkålshuvud hackades upp och kokades. Är ju så enkelt göra egen mat och så är det mycket billigare än färdig. Jag fryser in i små burkar så det blir lagom portioner, de på bilden hittade jag på Willys där 4st kostade 10kr!! Har även kommit på att det är smidigt med frukt som jag bara skalar, tärnar och sen mixar direkt i deras matskål. Visst så blir det lite tråkig färg efter en stund, men dom verkar inte bry sig om att äpplet ser brunt ut...

Nä, nu ska jag sätta mig en stund framför OS och sen lägga mig läsa en bok som jag totalt fastnat i... Den heter Himlen finns på riktigt, skriven av Todd Burpo. Läs den om ni gillar läsa om verkliga händelser och sådant som känns lite ofattbart... Jag vet inte vad jag ska tro när jag läser den men den fångar mig helt klart!!!

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin drink! En sån kväll är du ju verkligen värd! Oj, måste kännas konstigt när gubben går tillbaka till jobbet och man är tillbaka till vardagen. Men jag är impad av din barnmatslagning. Jag hade ju också bestämt mig för det innan.. men måste erkänna att det inte hänt ofta. Men det är inte försent! Ser fram emot att träffa dig igen! Får planera in en tur på stan kanske? Kram på dig och dina små!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt, Elin! Bara koka och mixa, dina är ju dessutom så stora nu så dom kan äta eran mat utan problem!
      Ja, visst måste vi ses snart!! När du är fru, så planerar vi in en lattemammatilltvillingargåibreddmedvagnarnapåstanträff!!!

      Radera
  2. Åh, riktigt trevlig & lyckad blev drink-kvällen! Tack för att du kom! Måste snarast göras om! Men du...visst var det väl i lördags, eller har jag missat något?! ;-)
    Pöss på´rej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, petig du är... Alla dagar är samma lika när man är mammaledig!!!
      Tycker absolut det måste göras om!!!

      Radera