söndag 15 april 2012

En hyllning till facebook...

Visst finns det för och nackdelar med allt... Och så även med Facebook! 

Nackdelarna är väl beroendet som man har... Man måste kolla titt som tätt vad folk har för sig... Risken något man vill hålla privat inte stannar privat... Finns säkert massa andra nackdelar men dom orkar jag inte komma på just nu (tanken är ju ändå att jag ska HYLLA...)! 


Fördelarna då? Vilka är det, jo! Man hittar gamla vänner/bekanta/folk från förr som man inte hade fått kontakt med annars, man kan dela med sig av massa bra tips och såklart hitta massa bra tips! Sen finns det en annan sak som är just det som jag idag återigen har facebook att tacka!!! När man behöver något eller letar efter något och lägger upp en Status med en efterlysning! För då Tvillingarnas vagn gått sönder, eller snarare är på väg gå sönder och vi kanske måste klara oss utan den tillfälligt, skrev jag och frågade om någon hade en vagn låna ut... Fick efter två minuter erbjudandet att låna en vagn från en gammal klasskamrat (vi gick i gymnasiet ihop). Så vi packade helt enkelt in hela familjen i bilen och åkte hämtade den!! Så nu har jag en vagn att använda medan vi löser problemet med den gamla! 

 

Detta är inte första gången jag gör detta utan även när vi ville ha en ny säng till Vendela. Då svarade grannen på gatan nedanför och vi kunde dagen efter promenera ned och bära hem en ny säng till henne! Av samma granne köpte jag i somras en spegel som vi numera har i hallen. Har också köpt en stol av en gammal klasskamrat (från grundskolan) som hon ville sälja och lade ut på Facebook. Så kära vänner behöver du något? Släng ut frågan på Facebook och förhoppningsvis har du samma tur som jag!! 



1 kommentar:

  1. Håller med! Facebook är kanoners! Där lyckades jag få tag på det mesta till tjejerna. Vagn, babysitters, hoppgungor, gåstol, leksaker och en hel del kläder. Där har jag ju även knutit nya fina kontakter (som dig) och lyckats hålla kontakten med gamla bekanta :) Fejjan rules!
    Ha en fin dag!!

    SvaraRadera