fredag 27 april 2012

ErgoTest...



Idag hämtade jag ut min ErgoBaby Sport! Var som ett barn i en godisbutik när jag kom hem... Slet upp paketet och tog fram min fina bärsele!! Jag valde modellen Sport av flera anledningar... Dels för att jag har en Orginal (som jag absolut inte är missnöjd med, det är inte därför jag köpt en till). Men också för att den faktiskt passar bättre för oss lite större... Den har längre midjebälte (jag har varit tvungen köpa förlängning till min Orginal) och även axelremmarna är längre.

Första upplevelsen när jag plockade upp den var att tyget kändes supermjukt och mysigt!! Den kändes också luftigare än min Orginal, men det lovar jag återkomma med när jag prövat den mera...

Eftersom mina tvillingar låg och sov när jag kom hem fick min stora tjej bli den första att pröva den!!! Var så enkelt få henne på plats trots att hon är nästan fyra år samt väger 16kg... Kändes absolut inte att jag hade henne på ryggen, sen skulle jag väl inte ha henne i den på en långtur. Men det har nog snarare göra med min brist på ork än på att hon kändes tung på ryggen...

Nu ser jag fram emot att prova med mina små tvillingar som är tre månader gamla och självklart har jag ett spädbarnstillägg när jag bär dem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar