torsdag 19 april 2012

Mammaledig...

Jag vill minnas att jag lovade skriva om just ordet MammaLedig i ett eget inlägg... Finns det något mer förvillande ord än just det (såklart det gör men min värld är ganska inskränkt just nu och då gör det inte det!!)?

Såklart jag är ledig från mitt arbete för att ta hand om mina barn... MEN jag är definitivt inte LEDIG!!! Jag jobbar tvärtom 24/7, 365dgr om året!! Det kallar jag inte ledig, gör du??

Att ta hand om barn är mycket jobb, att ta hand om två barn är lite mer jobb (inte dubbelt men mer än med ett). Så jag är verkligen inte ledig!!

Men såklart gör vi saker som man kanske inte förknippar med att jobba... För idag har jag först fikat med fina mammor på Kyrkis och sen fikat med besök hemma!! Det är underbart med sådana dagar då man får njuta av gott sällskap och bara mysa med sina barn!! Men jag har ju också torkat kräkor, bytt bajs/kissblöjor, matat, tvättat, klätt på/av, bäddat, diskat, torkat lite här och lite där... Det är inte att vara ledig! 

Men en sak är säker JAG ÄLSKAR ATT VARA MAMMALEDIG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar