torsdag 30 augusti 2012

Handlingen vi överlevde...

Förmiddagen startades med en gofika hos min fina vän A!! Är alltid lika trevligt få fika, prata och bara ha det mysigt! Extra tur hade vi idag då dom båda små sov gott så vi kunde fika i lugn och ro... 



Idag har jag lyckats handla med alla tre barnen, det mina vänner är stort!!! Vanligtvis brukar handlingen vara en ständig kamp med storasyster och dom små är inte alltid helt nöjda... Så jag var väl en anings nervös för hur det skulle gå vara själv!! Särskild med minnena av en handling där storasyster skrek så det var en som undrade om hon tappat bort sina föräldrar, dom små vägrade ligga i vagnen och det hela slutade med att Anton fick surras fast (han kunde inte sitta så bra då) i kundvagnen, Ellen bars av sin far som samtidigt drog deras vagn där storasyster satt...

Men nu var jag själv och hade nog bara gått ut om detta upprepats... Behövdes dock inte!! Vi började med en fika, för att få upp blodsockret så inte det skulle ställa till det. Sen valdes en kundvagn med både babystol OCH sits för större barn. Storasyster satt först också i kundvagnen, men då det blev lite trångt så fick hon gå efter en stund då hon tröttnat på att varorna anföll!! Hela handlingen hjälpte hon till samtidigt som hon sjöng någon hittepåsång om Barbie (som iof retade gallfeber på mig men jag bet ihop)... Innan vi betalade fick hon välja sig en belöning för att hon varit så duktig (japp, man får berömma sina barn med presenter och man får även muta dem)!!


1 kommentar: