fredag 17 augusti 2012

Tjejshopping med prickar...

Idag bestämde jag (eller det var snarare bestämt) att ta med Vendela och Ellen för en tjejdag i Södertälje, där även mormor anslöt! Anton fick vara hemma med pappa och mysa (fast han sov tydligen bort mesta delen av dagen...)!

För att göra det hela lite roligare för Vendela tog vi bussen! Vilket hon tycker är jättekul och nu fick hon ju även visa lillasyster hur man åker buss! Mer spännande blev det också då en olycka gjorde att bussen fick ta en annan väg än vanligt... 

Väl på stan shoppade vi ny vinteroverall till henne, samt lite smurfar, färgpennor, hårspännen och så fick hon lite smått o gott av mormor. Även lite kläder till dom små, samt lite till mamman följde med hem! Vi åt god lunch på Wendela Hebbes Hus samt hann med en fika på Café Blå. Sen tog vi bussen hem till landet igen... Trötta men nöjda tjejer!!! 

Det var faktiskt skönt åka iväg med bara en bebis och nästan som semester!! Jag tror Ellen gillade det också då hon fick massa mer uppmärksamhet. Jag hann med mata henne i lugn och ro, vi busade och hon verkade njuta i fulla drag hela dagen. Inte ett enda gnäll från henne!!! Så det får vi nog göra fler gånger! Jag tror det är bra för dem också, även när dom blir större, för det är lätt att dom blir ihopklumpade annars! Dom är ju trots allt två egna individer med olika behov och egenskaper...






2 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket fint ni hittade! Jag älskar den första klänningen.. blev sugen på den jag med. Vart kommer den ifrån? Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den och den efter är från Lindex, som dom rear ut just nu. Betalade 175kr för dem... Det är bra för en mammaledig!!
      Kram på dej med Frugan!!

      Radera