torsdag 9 augusti 2012

Nöden har ingen lag...

Alltså ibland känner jag att jag är ganska påhittig... Ibland liksom får jag lite knäppa idéer men som ändå funkar (till viss del)!

När vi i lördags skulle åka iväg gjorde vi en upptäckt... Som avslut på en morgon i lite kaos, där framför allt storasyster bestämt sig för att pröva sina föräldrars tålamod, så inser jag när jag stängd dörren på bilen att rutan inte är uppvevad!! Inte så förvånande kanske ni tänker?! Men jo, när man är säker på att man inte vevat ned den och absolut inte glömt veva upp den senast man var ute åkte!! Såklart böjer man sig fram och trycker på knappen för att hissa upp rutan, men när den då inte åker upp börjar man känna sig lite smått förtvivlad... Särskild som man dessutom har en tid passa.... Och när man sen inser att det inte hjälper lyfta upp rutan lite för att få upp den, då blir man ännu mer förtvivlad!!! Sen blir man ledsen och byter bil, till sillburken. Men först upptäcker man en b..sblöja såklart... Men hur var det nu med den påhittiga idén?? Jo, när sedan mannen några dagar sedan ska köra bilen till verkstan 2 mil bort och det ska regna vad gör man då?? 

Då gör man så här:

En rulle GladPack löser det hela!!!

Mitt andra tips är att om man inte vill att bebisar ska somna i bilen påväg hem från dagis en morgon så ge dem storasysters regnställ att tugga på... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar