söndag 11 mars 2012

Söndagspyssel...

Idag började vi dagen med lite utevistelse, Vendela cyklade lite och jag promenerade med barnvagnen. Pappan i familjen kollade på nya bilen...
Vädret har varit underbart och det känns att våren är på ingång, hoppas det håller i sig!!

Efter lunch fick jag ett pysselryck och sydde en radda vimplar till Vendelas rum! Så här gjorde jag:

Klippte ut så många vimplar jag behövde
Sen sydde jag ihop dem (räta mot räta) längs långsidorna
Sen vände jag dem rätt och strök dem
Sen sydde jag fast dem på kantband och satte upp på väggen
Vendela blev jätteglad!!

2 kommentarer:

  1. Wow, blev kanonfint! Mor min har faktiskt gjort en vimpel som hänger över mina tjejors säng. Själv vet jag inte ens hur man trär en symaskin ;)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sy raka sömmar fixar jag men inget avancerat... Brukar lämna tyg till min mor så syr hon, men idag ville jag göra det själv och är sjukt stolt över resultatet!!

      Radera